25 Mayıs 2010 Salı

Yazi Neden Ciddi Bir Istir?

Kendime hep "artik yazi yazmaya vakit ayiracagim" derim. Bunu durup durup hayatimin degisik donemlerinde yaz baslarken, kis biterken, okulu bitirdigimde, dogumgunlerimde vs. kendime soylerim. En nihayetinde sarhos ve/veya mutsuzken wordde yazilanlar disinda kendime saklayabildigim ne gunlugum ne de denemelerim oldu. Gerci ben de kendimde ne yazmasa cildiracak denli bir deha ne de duzenli yazi yazmayi tetikleyecek guclu bir heves gordum.

Velhasil gecenlerde universite 3'te yani ben 22 yasindayken cekilmis bir fotograf gozume carpti. Evet simdiki halime kiyasla her ne kadar daha kilolu (sisman da buraya uyacak bir sifattir) olsam da tum kibirlerden uzak bir bicimde samimiyetle soyleyebilirim ki fotograftaki gulusumde simdi yuzumde olmayan bir genclik, bir toyluk, daha da avam tabiriyle korpelik vardi. Oysa ki o fotograf cekilirken ben hic sevmedigim bir kurumda stajimin son gunundeydim, ortak hicbir yonumun olmadigi insanlarla birlikte bir lansmana gidiyordum ve acikcasi cok ama cok sikiliyordum. Neydi yuzume 3 yil icinde yerlesen?

Gecen 3 yil icinde oturup da yalan yanlis, kirik dokuk, sacma sapan da olsa birseyler yazmis, olan bitenlerin bende biraktilarina dair kayitlar birakmis olsaydim belki bu sorunun cevabina dair inandirici ve gercek bir cevap bulabilirdim. Bu sorunun cevabinin buyumek/yaslanmakla cok yakindan ilgili oldugunu bal gibi bilmeme ragmen nasil buyudugumun/yaslandigimin cevabi, iki farkli zamanda cekilmis fotografi yanyana getirdigimde aralarinda olusan gorsel farktan ibaret.

Iste tam da bu nedenle yazmak ciddi bir istir aslinda. Birilerine ogut/ayar vermekten, kitlelerle fikirlerini paylasmaktan, gezilip gorulenleri yenilip icilenleri anlatmaktan, tartismaktan cok daha anlamli bir islevi var benim icin yazmanin. Yazmak, gittigim yolun neye benzedigi ve benim o yolda neden ilerledigimi, durdugumu, geri dondugumu vb. aciklamali. Vardigim yeri anlatacak bilgimin ve icgorumun olusmasi ancak vardigim yeri gectikten sonra oraya varana kadar gectigim yollarin tarifi ile mumkun.

Henuz bir hedefim yok, sadece yazacaklarim var.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder